Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, znaku legalizacyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych
Opis Podstawa prawna: Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz.1257), Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2017r. poz.1260).
Szczegółowy wykaz aktów prawnych dla kart informacyjnych od nr WKD- 01/4 do nr WKD- 29/4 udostępniony jest w skrytce Wydziału Komunikacji i Drogownictwa umieszczonej naprzeciw stanowisk Wydziału.
Miejsce Wydział Komunikacji i Drogownictwa
Informacja Tel: (32) 295 69 03, 295 96 24, 295 67 81
fax: (32) 295 67 92, 295 69 03, 295 96 24
e-mail: mdratwinski@dabrowa-gornicza.pl
Wymagane dokumenty 1. wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego:
- karta pojazdu /o ile była wydana/
- przedstawienie odpisu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stacje kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu lub zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu /odpis jest zbędny w sytuacji, gdy w prowadzonej przez urząd ewidencji widnieje informacja o ważnym terminie kolejnego badania technicznego/ informacje na ten temat można uzyskać na stanowiskach Wydziału lub telefonicznie pod nr tel. Wydziału.

2. wydanie wtórnika nalepki kontrolnej:
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

3. wydanie wtórnika znaku legalizacyjnego:
- tablice rejestracyjne /w przypadku tablic o wyróżniku SD ...../
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

4. wydanie wtórnika karty pojazdu:
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

5. wydanie wtórnika tablic/y rejestracyjnych:
- zaświadczenie z Policji o zgłoszeniu kradzieży tablic/y
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym
- karta pojazdu /o ile była wydana/
- tablica rejestracyjna jeśli zniszczono/zagubiono/skradziono 1 sztukę o wyróżniku SD.....

Ponadto należy przdłożyć:
- dowód opłaty za wydanie wtórników
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań przedłożone przez właściciela pojazdu /w obecności pracownika załatwiającego sprawę/
- wszystkie formalności załatwia osobiście właściciel/le pojazdu za okazaniem dowodu osobistego. Dopuszcza się załatwienie spraw przez pełnomocnika/ków ustanowionego/nych przez właściciela/ współwłaściciela /druk nr 12/
- wypis z KRS w przypadku osób prawnych i jednostek dopuszczonych do obrotu gospodarczego
Załączniki Wniosek /druk nr 9/ do pobrania:
- na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl
- w Biurze Obsługi Interesanta /BOI/ stanowiska Wydziału Komunikacji i Drogownictwa
Opłaty *skarbowe:
od każdego stosunku pełnomocnictwa - 17,00 zł. /w przypadku osób nie spokrewnionych/
Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu lub na konto Getin Noble Bank S.A. o/Będzin 83 1560 1010 0000 9480 0000 1112

* pozostałe:
za wtórnik dowodu z pozwoleniem czasowym - 68,50 zł.
za wtórnik dowodu bez pozwolenia czasowego na  - 54,50 zł.
za wtórnik pozwolenia czasowego -14,00 zł.
za wtórnik nalepki kontrolnej - 19,00 zł.
za wtórnik znaku legalizacyjnego -12,50 zł.
za wtórnik karty pojazdu - 75,50 zł.
za wtórnik tablicy 1 szt. - 53,00 zł.
za wtórnik tablic 2 szt. - 93,00 zł.
za wtórnik tablicy motorowerowej - 43,00 zł.
za wydanie/wtórnik trzeciej tablicy rejestracyjnej (bagażnik) - 53,00 zł.

Opłaty można wnosić przelewem na konto: Getin Noble Bank S.A. o/Będzin  20 1560 1010 0000 9480 0000 1082 lub w kasie Urzędu znajdującej się w BOI w holu głównym na parterze. Stanowiska kasowe czynne w dniach: poniedziałek - środa w godz. 7.30 do 15.00, w czwartek od 7.30 do 17.30, w piątek od 7.30 do 12.30. Pokwitowanie na wpłaty drukowane jest na stanowiskach 6 BOI.
Termin załatwienia sprawy Do 30 dni
UWAGA:
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu Postępowania Administracyjnego do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje
Uwagi 1.Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów z wykorzystaniem automatycznego systemu kolejkowego /podgląd na stronie www.wirtualna.dabrowa-gornicza.pl/.

2.W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa /termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów/. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

3.Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie należy okazać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa. W przeciwnym przypadku Wydział zawiadamia o tym fakcie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Więcej informacji na stronie www.ufg.pl

4.Informacje o możliwości odebrania stałego dowodu rejestracyjnego można uzyskać:
na stronie www.info-car.pl podając 5 ostatnich znaków nr nadwozia wraz z nr rejestracyjnym pojazdu; telefonicznie pod nr tel. Wydziału Komunikacji i Drogownictwa.

5. Istnieje możliwość umawiania wizyt drogą internetową poprzez stronę www.kalendarz.dabrowa-gornicza.pl.
Przetwarzanie danych osobowych Klauzula informacyjna (art.13 RODO)
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 13 ust.1 i ust.2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej:
RODO
), informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza
z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Granicznej 21 (32) 295 67
00, e-mail: um@dabrowa-gornicza.pl
2.
Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Dabrowa Górnicza
jest Pani Mirosława Danecka. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: e-mail:
iodo@dabrowa-gornicza.pl
, tel. (32)295 67 34.
3.
Przetwarzanie Pani/ Pana danych odbywa się w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze na
podstawie art. 6 ust.1 lit.c
- ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisów prawa wynikających z realizacji ustawowych zadań
komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
4.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do
uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do
spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po
spełnieniu celu dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane
jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na
podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania
archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
6.
,,Polityka praw i wolności" obowiązująca w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej
zakłada prawo do:
dostępu do treści swoich danych i ich poprawienia, sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, cofnięcia zgody na
przetwarzanie.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do
momentu jej wycofania. Pani/Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami
RODO. Pani/Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator danych.
7.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8.
Podanie danych osobowych może być wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem
zawarcia umowy. Jeżeli nie poda Pani/Pan danych nie będziemy mogli zrealizować zadania
ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa albo
nie będziemy mogli zrealizować lub podpisać umowy.
9.
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
w tym profilowaniu.
Wydział odpowiedzialny Wydział Komunikacji i Drogownictwa

Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów
od poniedziałku do środy w godz. 7.45 do 15.30
w czwartek w godz. 7.45 do 18.00
w piątek w godz. 7.45 do 13.00
Podgląd systemu kolejkowego http://wirtualna.dabrowa-gornicza.pl/1.php
Status dowodu rejestracyjnego https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Internetowe umawianie wizyt http://kalendarz.dabrowa-gornicza.pl/pl/bookAppointment/1
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-03-27 14:57:09
Data utworzenia 2014-09-08
Data udostępnienia 2014-09-08 12:01:32
Osoba odpowiedzialna Beata Mazurek
Udostępnił Agnieszka Przybyszewska