Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Dane podmiotu

Wydziały, Biura

Nazwa Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Adres ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
Kontakt
Telefon
32 295 68 32
Godziny pracy poniedziałek, wtorek, środa,  7.30 - 15.30
czwartek 7.30 - 18.00
piątek 7.30 - 13.00
Naczelnik Wydziału Wioletta Sawicka   32 295 68 32 nieruchomosci@dg.pl
Referat Obrotu Nieruchomościami Zastępca Naczelnika Wydziału
Kierownik Referatu Obrotu Nieruchomościami
Agnieszka Wajda  32 295 68 32 nieruchomosci@dg.pl
Pracownicy Referatu Obrotu Nieruchomościami Elżbieta Wróbel                  32 295 68 33     (sprzedaż nieruchomości)
Ewa Izbińska-Łata              32 295 67 56     (sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych)
Justyna Jędrzejczyk            32 295 67 54
Katarzyna Jastrzębska        32 295 96 53     (najem i dzierżawa gruntów)
Małgorzata Gil                   32 295 67 56     (służebności gruntowe)
Weronika Stępień              32 295 68 32
Monika Banaszek-Kałuża    32 295 67 36
Wiktoria Musioł                  32 295 96 17
Roman Bartosik                 32 295 68 17
Magdalena Jopek               32 295 96 17
Zadania Referatu Obrotu Nieruchomościami 1. Regulacja stanu prawnego gruntów gminnych.
2. Tworzenie zasobu gruntów gminnych.
3. Sprzedaż, oddawanie w wieczyste użytkowanie, użytkowanie, najem, dzierżawę, zamiana,darowizna i użyczenie nieruchomości gminnych, na rzecz osób fizycznych i prawnych.
4. Sprzedaż lokali komunalnych.
5. Prowadzenie postępowań mających na celu przygotowanie wniosków Prezydenta Miasta do Wojewody Śląskiego o przekazanie nieruchomości na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza, a w szczególności pozyskiwanie dokumentacji z innych Wydziałów i jej analiza.
6. Przygotowywanie dokumentów księgowych w zakresie środków trwałych, w szczególności dowodów OT, PT, LT.
7. Windykacja  należności  w zakresie spraw realizowanych przez Wydział polegająca
  na:
-  analizie zaległości na podstawie wydruków otrzymanych z Wydziału Księgowości,
-  ustalaniu zalegających kontrahentów  do skierowania na drogę sądową,
-  przekazaniu pełnej dokumentacji do Radców Prawnych (wraz z dokumentacją z Wydziału   Księgowości) celem podjęcia stosownych działań zmierzających do wyegzekwowania nieuregulowanych należności.
8. Przekazywanie nieruchomości  w trwały zarząd.
9. Prowadzenie postępowań w sprawach o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów Gminy w prawo własności.    
10.Prowadzenie postępowań w sprawie uwłaszczenia komunalnych i państwowych osób prawnych oraz spółdzielni, związków spółdzielczych a także innych osób prawnych
i fizycznych.
11.Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Prezydenta Miasta prawa pierwokupu nieruchomości.
12.Wypowiadanie i naliczanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu.  
13.Wydawanie zezwoleń na zajęcie nieruchomości gminnych w celu umieszczenia na nich urządzenia sieci infrastruktury technicznej lub jego wymiany.
14.Wydawanie zgód na czasowe zajęcie nieruchomości gminnych.
15.Przekazywanie gruntów na rzecz Polskiego Związku Działkowców.
16.Prowadzenie postępowań mających na celu uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów leśnych na cele nierolnicze i nieleśne w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
17.Opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
18.Prowadzenie  postępowań  o  podział  nieruchomości.
19.Fakturowanie czynszu najmu, dzierżawy gruntów gminnych wynikające z merytorycznego zakresu działania Wydziału.
20.Fakturowanie sprzedaży nieruchomości, oddawania  w użytkowanie wieczyste i innych czynności cywilno-prawnych podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT wynikające z merytorycznego zakresu działania Wydziału.
21.Wyrażanie zgody posiadaczowi nieruchomości komunalnej, nie stanowiącej użytku drogowego,na usunięcie drzew i krzewów.
22.Prowadzenie w systemie informatycznym bazy "użytkowników wieczystych Gminy" oraz "dzierżawców i najemców Gminy".
23.Ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność Gminy.
Referat Regulacji Stanów Prawnych Kierownik Referatu Regulacji Stanów Prawnych
Dagmara Grabowska 32 295 68 32 nieruchomosci@dg.pl
Pracownicy Referatu Regulacji Stanów Prawnych Agata Kowalczyk                   32 295 67 63     (opłata za użytkowanie wieczyste)
Aleksandra Sztuka-Cieślik     32 295 67 20
Aneta Góral                         32 295 96 98     (podziały nieruchomości)
Anita Kowalska                     32 295 67 54
Anita Śmiałkowska                32 300 75 57
Martyna Wiśniewska              32 295 67 48     (zwroty nieruchomości)
Edyta Płazińska                    32 295 96 31     (wyłączenie z produkcji rolniczej) 
Iwona Rejek                        32 295 96 98      
Magdalena Kawala                32 300 75 26
Natalia Heljak                      32 295 67 20
Ewa Śliwa                             32 295 69 86
Monika Świątek                    32 295 69 53
Wioletta Ziętek                    32 300 75 14
Adrianna Sękowska               32 295 68 32
Zadania Referatu Regulacji Stanów Prawmych 1. Uwłaszczenie osób prawnych i fizycznych.
2. Prowadzenie  postępowań  o  zwrot  nieruchomości.
3. Prowadzenie  postępowań  w sprawach   o  przekształcenie  prawa  użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności.
4. Przekazywanie gruntów w użytkowanie Polskiemu Związkowi Działkowców.
5. Prowadzenie postępowań w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.
6. Wypowiadanie  i  naliczanie  opłat  z  tytułu  użytkowania  wieczystego itrwałego  zarządu.  
7. Sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem, dzierżawę, zamiana, darowizna i użyczenie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu na rzecz osób fizycznych i prawnych.    
8. Prowadzenie postępowań w sprawie wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej.
9. Ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu.
10. Regulacja  stanu  prawnego  gruntów  Skarbu  Państwa.
11. Wydawanie decyzji w zakresie scalenia i wymiany gruntów.
12. Tworzenie  zasobu  nieruchomości  Skarbu  Państwa  i  Powiatu.
13. Wywłaszczanie  nieruchomości.
14. Ustalenie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości oraz nieruchomości  zajęte pod drogi publiczne.
15. Wydawanie zezwoleń na zajęcie nieruchomości Skarbu Państwa w celu umieszczenia na nich urządzenia sieci infrastruktury technicznej lub jego wymiany.
16. Wydawanie zgód na czasowe zajęcie nieruchomości Skarbu Państwa.
17.Przygotowywanie dokumentów księgowych w zakresie środków trwałych, w szczególności dowodów OT, PT, LT.
18. Windykacja należności  w zakresie spraw realizowanych przez Wydział, polegająca na :
- analizie zaległości na podstawie wydruków otrzymanych z Wydziału Księgowości,
- ustalaniu zalegających kontrahentów do skierowania na drogę sądową,
- przekazaniu pełnej dokumentacji do Radców Prawnych (wraz z dokumentacją z Wydziału Księgowości) celem podjęcia stosownych działań zmierzających do wyegzekwowania nieregularnych należności.
19. Występowanie do Wojewody Śląskiego o zgodę na nabycie, zbycie oraz najem, dzierżawę i użyczenie powyżej lat 3 nieruchomości Skarbu Państwa.
20. Przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd.
21. Fakturowanie czynszu najmu, dzierżawy gruntów Skarbu Państwa wynikające merytorycznego zakresu działania Wydziału.
22. Fakturowanie sprzedaży nieruchomości, oddawania w użytkowanie wieczyste i innych czynności cywilno-prawnych podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT wynikające z  merytorycznego zakresu działania Wydziału.
23. Wyrażanie zgody posiadaczowi nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, nie stanowiącej użytku drogowego, na usunięcie drzew i krzewów.
24. Prowadzenie w systemie informatycznym bazy "użytkowników wieczystych Skarbu  Państwa" oraz "dzierżawców i najemców Skarbu Państwa".
25. Prowadzenie postępowań w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości.
26. Prowadzenie postępowań w sprawie udzielenia, w drodze decyzji, zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości.
Dane wyłączone z Biuletynu Informacji Publicznej
Zakres danych Adres zamieszkania oraz miejsce położenia nieruchomości z części B oświadczeń majątkowych
Podstawa prawna art. 24i ust.1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /t.j. Dz.U. z 2020 poz. 713 /
Osoba wyłączająca Naczelnik Wydziału Kadr i Płac Agata Kemona
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2024-03-05 09:19:04
Data utworzenia 2003-07-14
Data udostępnienia 2003-07-16 13:47:02
Osoba odpowiedzialna Wioletta Sawicka
Udostępnił Krzysztof Nowicki