Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
Adres ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
Kontakt
Telefon
Fax
32 295 67 65, 32 295 68 93
32 295 96 54
 
Godziny pracy Poniedziałek   7:30-15:30
Wtorek           7:30-15:30
Środa             7:30-15:30
Czwartek        7:30-18:00
Piątek            7:30-13:00
Naczelnik Wydziału Natalia Wierzelewska   tel. 32 295 67 65
Referat Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień Kierownik Referatu Beata Kościow tel. 32 295 67 65
Zadania Referatu Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień 1. Promocja i profilaktyka oraz inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowia mieszkańców Miasta Dąbrowa Górnicza.

2. Promocja działań na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych.

3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony i promocji zdrowia oraz profilaktyki uzależnień.

4. Realizacja zadań związanych z nadzorem oraz koordynacją działań jednostek organizacyjnych:
- Dziennego Domu "Senior-WIGOR",
- Domu Pomocy Społecznej "Pod Dębem",
- Środowiskowego Domu Samopomocy.

5. Realizacja zadań związanych z udzielaniem oraz rozliczaniem dotacji z obszaru ochrony i promocji zdrowia oraz profilaktyki uzależnień.

6. Realizacja programów i projektów finansowanych ze środków zewnętrznych z obszaru ochrony i promocji zdrowia.

7. Koordynacja zadań w zakresie profilaktyki uzależnień, a w szczególności:
- realizacja zadań związanych z opracowaniem i realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii,
- realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

8. Koordynacja zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych.

9. Realizacja zadań związanych z nadzorem sprawowanym przez Prezydenta Miasta nad działalnością Zagłębiowskiego Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej.

10. Realizacja zadań związanych z przekazywaniem przez miasto środków finansowych dla Zagłębiowskiego Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w  Dąbrowie Górniczej.

11. Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną.

12. Realizacja zadań związanych z ustalaniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych znajdujących się na terenie Dąbrowy Górniczej.
Referat Polityki Społecznej Zastępca Naczelnika, Kierownik Referatu Agnieszka Grobelna  tel. 32 295 67 65
Zadania Referatu Polityki Społecznej 1. Realizacja działań na rzecz włączenia społecznego mieszkańców Miasta Dąbrowa Górnicza.

2. Współpraca w zakresie wypracowywania standardów usług w obszarze polityki społecznej.

3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze polityki społecznej.

4. Wykonywanie zadań związanych z nadzorem oraz koordynacją działań jednostek organizacyjnych:
- Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Przystań",
- Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Nr 1,
- Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Nr 2,
- Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Nr 3,
- Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych,
- Żłobka Miejskiego.

5. Realizacja zadań związanych z udzielaniem oraz rozliczeniem dotacji na realizację zadań z obszaru pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, reintegracji społeczno-zawodowej, a także udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.

6. Realizacja programów i projektów z obszaru pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, reintegracji społeczno-zawodowej, a także udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.

7. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie zapewnienia dzieciom i młodzieży opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz w rodzinach zastępczych.

8. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie zapewnienia wyżywienia i  zakwaterowania dzieciom pozbawionym opieki i wychowania rodziców, umieszczonych przez sąd w zakładzie opiekuńczo - leczniczym, w zakładzie pielęgnacyjno - opiekuńczym lub w zakładzie rehabilitacji leczniczej.

9. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego  w zakresie udzielania świadczeń na rzecz osób nietrzeźwych doprowadzonych z terenu Gminy Dąbrowa Górnicza przez Izbę Wytrzeźwień.

10. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego.

11. Prowadzenie rejestru Żłobków i klubów dziecięcych.

12. Koordynowanie działań w zakresie wydatkowania środków finansowych będących w  dyspozycji Wydziału.

13. Opracowywanie sprawozdań z zakresu wydatków i dochodów budżetowych w ramach zadań realizowanych przez Wydział oraz jednostki, dla których Wydział jest nadzorującym i  koordynującym.
Referat Aktywizacji Zawodowej i Działalności Gospodarczej Kierownik Referatu Krystyna Mańka tel. 32 295 68 28
Zadania Referatu Akltywizacji Zawodowej i Działalności Gospodarczej 1. Analiza wniosków o zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych i występowanie do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych celem uzyskania opinii  o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami Rady Miejskiej.

2. Wydawanie zezwoleń, decyzji odmownych, decyzji w sprawie cofnięcia i wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontrola działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem.

3. Naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wprowadzanie do systemu rejestru opłat przypisów i odpisów dot. należności z ich tytułu.

4. Przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych oraz przeprowadzanie kontroli w zakresie zgodności ze stanem faktycznym danych w złożonych oświadczeniach.

5. Planowanie dochodów budżetowych z tytułu opłat za korzystanie z zezwoleń alkoholowych.

6. Przekazywanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o uzyskaniu, cofnięciu lub wygaśnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

7. Realizacja nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Miasta nad Powiatowym Urzędem Pracy.

8. Realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy.

9. Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy i Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej w zakresie organizowania prac społecznie użytecznych.

10. Współpraca i współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania ze szczególnym uwzględnieniem funduszy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na realizację zadań z zakresu promocji i aktywizacji zawodowej.

11. Realizacja zadań w zakresie przyjmowania, przesyłania i niszczenia wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a także współpraca z ministrem właściwym do spraw gospodarki w powyższym zakresie.

12. Udzielanie informacji o przedsiębiorcach z historii zbioru ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta przed przekazaniem wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a także o podmiotach wykreślonych z ewidencji działalności gospodarczej przed dniem 1 lipca 2011 r.

13. Koordynowanie realizacji spraw związanych z podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej za pośrednictwem elektronicznego punktu kontaktowego (ePK).

14. Prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie.

15. Sporządzanie wykazu podmiotów, w których ma być wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna.

16. Udzielanie pomocy publicznej przedsiębiorcom, wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej (de minimis) oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie.
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: Lena Gabrysiak, tel. 32 295 96 21
siedziba: Urząd Miejski, 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21
termin posiedzeń: każdy czwartek, w godz. od 15.30 do 17.30
tel. 32 295 96 08
parter, pokój nr 13 (od strony dyżurki Straży Miejskiej)
Punkt Konsultacyjno - Informacyjny siedziba: ul. Adamieckiego 13, pok. Nr 6
(budynek Przychodni "MERKURY", wejście z boku od strony garaży)
tel. (32) 262 97 02      

Bezpłatnych  porad udzielają:
- we wtorki w godz. od 16.00 do 18.00 - pedagog, specjalista terapii uzależnień,
- w piątki w godz. od 16.00 do 18.00 - psycholog, specjalista psychoterapii uzależnień.
Punkt ds. Uzależnień od Narkotyków siedziba: ul. Adamieckiego 13 pok. Nr 6
(budynek Przychodni "MERKURY", wejście z boku od strony garaży)
tel. (32) 262 97 02
   
Bezpłatnych porad i konsultacji w każdy poniedziałek w godz. od 11.00 do 17.00 udzielają specjaliści terapii uzależnień - psycholog i pedagog.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2019-04-19 10:50:40
Data utworzenia 2003-07-15
Data udostępnienia 2003-07-16 11:22:46
Osoba odpowiedzialna Natalia Wierzelewska
Udostępnił Agnieszka Przybyszewska