Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa WSO.IV-15/01 Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób/rzeczy
Opis Podstawa prawna: Kodeks postępowania administracyjnego, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE, Ustawa o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001r., Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
Szczegółowy wykaz aktów prawnych dla kart informacyjnych od nr WSO.IV- 01/1 do nr WSO.IV- 29 udostępniony jest w skrytce Wydziału Spraw Obywatelskich umieszczonej naprzeciw stanowisk Wydziału, Referat Uprawnień i Rejestrów.
Miejsce Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Uprawnień i Rejestrów
Pokój nr 003
Informacja Tel: (32) 295 69 01
fax: (32) 295 96 24
 
Wymagane dokumenty    1. Kopię certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem wraz
ze stosownym oświadczeniem wynikającym z przepisów Rozporządzenia (WE)
nr 1071/2009 - załącznik nr 1 do druku 17.
   2. Stosowne oświadczenie potwierdzające posiadanie rzeczywistej i stałej siedziby
w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej - załącznik nr 2 do druku 17.
   3. Wykaz pojazdów samochodowych zawierających następujące informacje: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, dopuszczalną masę całkowitą, rodzaj tytułu prawnego do dysponowania pojazdem, stosowne oświadczenie – załącznik nr 3 do druku 17.
   4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego członka (ów) organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, dyrektora wykonawczego, o którym mowa w art. 30076 ustawy z dnia 15 września 2000 r. –Kodeks spółek handlowych lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą, a także osoby zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego.
   5. Stosowne Oświadczenie wynikające z przepisów ustawy o transporcie drogowym dotyczące osoby: będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, dyrektora wykonawczego, o którym mowa w art. 30076 ustawy z dnia 15 września 2000r. kodeks spółek handlowych, prowadzącej działalność gospodarczą – w przypadku innego przedsiębiorcy oraz zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy – załącznik nr 4 do druku 17.
   6. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu zdolności finansowej; Poświadczone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę roczne sprawozdanie finansowe przedsiębiorcy stwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie
i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego. Przedsiębiorca wykazuje ww. dokumentami, że dysponuje kapitałem  i rezerwami
o wartości: 9.000 euro – na pierwszy wykorzystywany pojazd silnikowy, 5.000 euro – na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd silnikowy lub zespół pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 tony, 900 euro – na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd silnikowy lub zespół pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita przekracza 2,5 tony, ale nie przekracza 3,5 tony. Za zgodą przedsiębiorca może wykazać się gwarancją bankową lub ubezpieczeniem, w tym ubezpieczeniem odpowiedzialności zawodowej, z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo w wysokości uzależnionej od wykorzystywanych pojazdów.
   7. Potwierdzenie wniesienia opłaty za wydanie licencji oraz wypisów.
Załączniki Wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie krajowego transportu drogowego DRUK
nr 17.
Do pobrania:
- www.bip.dabrowa-gornicza.pl
- w Biurze Obsługi Klienta.  
Opłaty * skarbowe: bez opłat.
* pozostałe:
zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób/rzecz udziela się na czas nieoznaczony i pobiera się opłatę w wysokości: 1.000 zł,
- 10% tej opłaty za każdy pojazd zgłoszony we wniosku, +1%  tej opłaty za wydanie wypisu na każdy pojazd zgłoszony we wniosku.

Opłaty w wymaganej wysokości należy wpłacać na konto urzędu przelewem bankowym.
na konto VeloBank S.A.  20 1560 1010 0000 9480 0000 1082

Płatności można również  realizować:
* kartą płatniczą na stanowisku 16 i 18 w Biurze Obsługi Klienta (na parterze budynku) w godzinach:
   poniedziałek, wtorek, środa 7:30 - 15:00,
   czwartek 7:30 - 17:30,
   piątek  7:30 - 12:30.
* gotówką w kasie automatycznej zlokalizowanej w holu Urzędu Miejskiego.
Termin załatwienia sprawy Do 30 dni.
Dokumenty finalne należy odbierać osobiście z dokumentem tożsamości w pokoju 003.  Dopuszcza się załatwienie spraw przez osoby trzecie w przypadku posiadania stosownych pełnomocnictw/ upoważnień.
   
Tryb odwoławczy Odwołanie - przysługuje
Odwołanie od decyzji wnosi się, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który decyzję wydał. Odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu.
Uwagi 1.W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Wydziale Spraw Obywatelskich (termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów). Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
2.Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
3.O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach, zawiadamia się stronę, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
4.W przypadku dokonywania zmian w uzyskanym zezwoleniu obowiązuje procedura zawarta w karcie informacyjnej nr Druk nr 17.
5.W przypadku zawieszenia działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy przedsiębiorca zobowiązany jest do złożenia zawiadomienia o odpowiedniej treści w terminie do 14 dni od dnia, w którym rozpoczęty został okres zawieszenia, a także zobowiązany jest do zwrotu dokumentów. Obowiązuje procedura określona w art. 14 a ustawy o transporcie drogowym.
6.Zgodnie z art. 95 a ustawy o transporcie drogowym: "Kto, będąc zobowiązany do zwrotu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji albo wypisów z tych dokumentów nie zwraca ich organowi, który ich udzielił, w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o cofnięciu zezwolenia lub licencji stała się ostateczna - podlega karze pieniężnej w wysokości 1.000 zł."
Obowiązek informacyjny Klauzula informacyjna (art.13 RODO)
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 13 ust.1 i ust.2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej:RODO), informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Granicznej 21 (32) 295 67 00, e-mail: um@dabrowa-gornicza.pl
2. Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Prezydenta Miasta Dabrowa Górnicza jest Pan Rafał Stańko. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iodo@dabrowa-gornicza.pl, tel. (32)295 67 00.
3. Przetwarzanie Pani/ Pana danych odbywa się w celu udzielenia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego na podstawie art. 6 ust.1 lit. c i art.9 ust.2 lit. a i b - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. oraz przepisów prawa wynikających z realizacji ustawowych zadań komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
6. ,,Polityka praw i wolności" obowiązująca w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej zakłada prawo do: dostępu do treści swoich danych i ich poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, cofnięcia zgody na przetwarzanie.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania. Pani/Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Pani/Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator danych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie danych osobowych może być wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Jeżeli nie poda Pani/Pan danych nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa albo nie będziemy mogli zrealizować lub podpisać umowy.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
w tym profilowaniu.
Wydział odpowiedzialny Wydział Spraw Obywatelskich, Referat Uprawnień i Rejestrów, przyjmuje klientów
w przedmiotowych sprawach
od poniedziałku do środy w godz. 7.30 do 15.30
w czwartek w godz. 7.30 do 18.00
w piątek w godz. 7.30 do 13.00    
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2023-04-20 16:37:04
Data utworzenia 2014-09-10
Data udostępnienia 2014-09-10 10:41:33
Osoba odpowiedzialna Paweł Gradzik
Udostępnił Krzysztof Nowicki