Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepki kontrolnej, znaku legalizacyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych
Opis Podstawa prawna: Kodeks postępowania administracyjnego; - Prawo o ruchu drogowym.
Szczegółowy wykaz aktów prawnych udostępniony jest w skrytce Wydziału Komunikacji i Drogownictwa umieszczonej naprzeciw stanowisk Wydziału.
Miejsce Wydział Komunikacji i Drogownictwa
Informacja Tel: (32) 295 69 03, 295 96 24, 295 67 81
fax: (32) 295 67 92, 295 69 03, 295 96 24
e-mail: mdratwinski@dabrowa-gornicza.pl
Wymagane dokumenty 1. wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego:
- karta pojazdu /o ile była wydana/
- przedstawienie odpisu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stacje kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu lub zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu /odpis jest zbędny w sytuacji, gdy w prowadzonej przez urząd ewidencji widnieje informacja o ważnym terminie kolejnego badania technicznego/ informacje na ten temat można uzyskać na stanowiskach Wydziału lub telefonicznie pod nr tel. Wydziału.

2. wydanie wtórnika nalepki kontrolnej:
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

3. wydanie wtórnika znaku legalizacyjnego:
- tablice rejestracyjne /w przypadku tablic o wyróżniku SD ...../
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

4. wydanie wtórnika karty pojazdu:
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym

5. wydanie wtórnika tablic/y rejestracyjnych:
- zaświadczenie z Policji o zgłoszeniu kradzieży tablic/y
- dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym
- karta pojazdu /o ile była wydana/
- tablica rejestracyjna jeśli zniszczono/zagubiono/skradziono 1 sztukę o wyróżniku SD.....

Ponadto należy przdłożyć:
- dowód opłaty za wydanie wtórników
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań przedłożone przez właściciela pojazdu /w obecności pracownika załatwiającego sprawę/
- wszystkie formalności załatwia osobiście właściciel/le pojazdu za okazaniem dowodu osobistego. Dopuszcza się załatwienie spraw przez pełnomocnika/ków ustanowionego/nych przez właściciela/ współwłaściciela /druk nr 12/
- wypis z KRS w przypadku osób prawnych i jednostek dopuszczonych do obrotu gospodarczego
Załączniki Wniosek /druk nr 9/ do pobrania:
- na stronie www.bip.dabrowa-gornicza.pl
- w Biurze Obsługi Interesanta /BOI/ stanowiska Wydziału Komunikacji i Drogownictwa
Opłaty *skarbowe:
od każdego stosunku pełnomocnictwa - 17,00 zł. /w przypadku osób nie spokrewnionych/
Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu lub na konto Getin Noble Bank S.A. o/Będzin 83 1560 1010 0000 9480 0000 1112

* pozostałe:
za wtórnik dowodu z pozwoleniem czasowym - 68,50 zł.
za wtórnik dowodu bez pozwolenia czasowego na  - 54,50 zł.
za wtórnik pozwolenia czasowego -14,00 zł.
za wtórnik nalepki kontrolnej - 19,00 zł.
za wtórnik znaku legalizacyjnego -12,50 zł.
za wtórnik karty pojazdu - 75,50 zł.
za wtórnik tablicy 1 szt. - 53,00 zł.
za wtórnik tablic 2 szt. - 93,00 zł.
za wtórnik tablicy motorowerowej - 43,00 zł.

Opłaty można wnosić przelewem na konto: Getin Noble Bank S.A. o/Będzin  20 1560 1010 0000 9480 0000 1082 lub w kasie Urzędu znajdującej się w BOI w holu głównym na parterze. Stanowiska kasowe czynne w dniach: poniedziałek i czwartek w godz. 7.30 do 16.30, w pozostałe dni od 7.30 do 15.00. Pokwitowanie na wpłaty drukowane jest na stanowiskach 6 do 8 BOI.
Termin załatwienia sprawy Do 30 dni
UWAGA:
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu Postępowania Administracyjnego do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy Nie przysługuje
Uwagi 1.Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów z wykorzystaniem automatycznego systemu kolejkowego /podgląd na stronie www.wirtualna.dabrowa-gornicza.pl/.

2.W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa /termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów/. Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

3.Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie należy okazać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa. W przeciwnym przypadku Wydział zawiadamia o tym fakcie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Więcej informacji na stronie www.ufg.pl

4.Informacje o możliwości odebrania stałego dowodu rejestracyjnego można uzyskać:
na stronie www.info-car.pl podając 5 ostatnich znaków nr nadwozia wraz z nr rejestracyjnym pojazdu; telefonicznie pod nr tel. Wydziału Komunikacji i Drogownictwa.
Wydział odpowiedzialny Wydział Komunikacji i Drogownictwa

Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów
w poniedziałki i czwartki w godz. 7.45 do 17.00
w pozostałe dni w godz. 7.45 do 15.30
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2016-05-11 14:15:04
Data utworzenia 2014-09-08
Data udostępnienia 2014-09-08 12:01:32
Osoba odpowiedzialna Beata Mazurek
Udostępnił Agnieszka Przybyszewska