Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Nazwa ustanowienie/ anulowanie zastawu rejestrowego na pojeździe mechanicznym
Opis Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa z dnia 20.06.1997r. Prawo o ruchu drogowym
Szczegółowy wykaz aktów prawnych udostępniony jest w skrytce Wydziału Komunikacji i Drogownictwa umieszczonej naprzeciw stanowisk Wydziału.

Miejsce Wydział Komunikacji i Drogownictwa
Informacja Tel: (032) 295 69 23   295 69 22   295 69 01
fax: (032) 295 67 92    295 69 03   295 96 24
e-mail: komunikacja@dabrowa-gornicza.pl
 
Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów:
w poniedziałki i czwartki w godz. 7.45 do 17.00
w pozostałe dni w godz. 7.45 do 15.30
Wymagane dokumenty 1. odpis z prowadzonego przez sąd rejestru zastawów - w przypadku dokonywania adnotacji, natomiast w przypadku skreślenia już istniejącej adnotacji - odpis prawomocnego postanowienia sądu prowadzącego rejestr zastawów o wykreśleniu zastawu rejestrowego ustanowionego na pojeździe lub pisemnej informacji z sądu rejestrowego o wykreśleniu zastawu pod podanym nr pozycji rejestru wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu

2. dowód rejestracyjny pojazdu

3. karta pojazdu /o ile była wydana/

4. wszystkie formalności załatwia osobiście właściciel pojazdu /osoba figurująca na dowodzie własności lub dowodzie rejestracyjnym/ za okazaniem dowodu osobistego, w przypadku współwłasności jeden z właścicieli za okazaniem dowodów osobistych, własnego oraz współwłaścicieli.
Załączniki Wniosek o wpisanie lub skreślenie z dowodu rejestracyjnego adnotacji o zastawie rejestrowym (druk nr 1) do pobrania:
- na stronie www.dabrowa-gornicza.pl (Biuletyn Informacji Publicznej)
- w Biurze Obsługi Interesanta (BOI) stanowisko nr 1-3
Opłaty * skarbowe:
 za wpisanie lub wykreślenie zastawu - 17,00 zł.
 za pełnomocnictwo                  - 17,00 zł. (w przypadku, gdy sprawy nie załatwia właściciel).
Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu.
Termin załatwienia sprawy Niezwłocznie
Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi 1. Wydział Komunikacji i Drogownictwa przyjmuje interesantów z wykorzystaniem automatycznego systemu kolejkowego.

2. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie należy okazać w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa. W przeciwnym przypadku Wydział zawiadamia o tym fakcie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Więcej informacji na stronie www.ufg.pl

3. W przypadku, gdy wnioskodawca podczas składania wniosku o wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym wyrazi życzenie wymiany dotychczasowego dowodu rejestracyjnego koniecznym stanie się uzupełnienie w/w dokumentów o:
- dotychczas posiadane tablice rejestracyjne
- dowód opłat za wydanie pozwolenia czasowego i nowego dowodu rejestracyjnego /wraz z kompletem znaków legalizacyjnych/ lub druku dowodu rejestracyjnego bez załączników jeśli posiadane tablice mają czarne tło - białe wyróżniki

Informacje o możliwości odebrania stałego dowodu rejestracyjnego można uzyskać:
- telefonicznie pod nr tel. Wydziału Komunikacji i Drogownictwa;
- na stronie www.pojazd.pwpw.pl podając 5 ostatnich znaków nr nadwozia wraz z nr rejestracyjnym pojazdu.

4. Dopuszcza się załatwianie spraw przez osoby trzecie w przypadku posiadania stosownych pełnomocnictw/ upoważnień. Więcej informacji o zasadach udzielania pełnomocnictw/ upoważnień można uzyskać na stanowiskach Wydziału i w pokoju 003.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2010-03-02 13:39:46
Data utworzenia 2003-09-18
Data udostępnienia 2003-09-18 15:06:40
Osoba odpowiedzialna Aneta Pobiega
Udostępnił Magdalena Chojnacka