Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Więcej informacji można znaleźć w Polityce Cookies.

Dane podmiotu

Wydziały, Biura

Nazwa Wydział Strategii, Promocji, Kultury i Sportu
Adres ul. Graniczna 21
41-300 Dąbrowa Górnicza
Kontakt
Telefon
(032) 295 68 49;  295 68 59;  295 68 97;  295 68 85;  295 68 86
 
295 68 72;  295 67 04
Fax
(032) 295 96 51
Godziny pracy poniedziałek- piątek 7.30- 15.30
Naczelnik Wydziału Marcin Bazylak
Referat Strategii, Promocji Miasta i Informacji Prasowej Kierownik tel. (032) 295 68 87
Zadania Referatu Strategii i Promocji 1. Współpraca z instytucjami, organizacjami zewnętrznymi w dziedzinie planowania perspektywicznego i rozwoju miasta.
2. Koordynacja zadań dot. polityki regionalnej i międzynarodowej, w tym: w relacji Urząd Miejski- Urząd Marszałkowski- Urzędy Naczelne i Centralne- delegatury w  krajach Unii Europejskiej, jak również innych zadań w zakresie strategii zarządzania i rozwoju miasta.
3. Sporządzanie rocznego "Raportu o stanie miasta" oraz rocznego sprawozdania z realizacji założeń strategii rozwoju miasta.
4. Uczestnictwo w pracach nad przygotowaniem strategii rozwoju miasta i strategii ponadlokalnej.
5. Prowadzenie spraw związanych ze współpracą z miastami zagranicznymi.
6. Obsługa delegacji zagranicznych.
7. Przygotowanie projektów porozumień i merytorycznych zakresów współpracy z władzami miast i instytucjami zagranicznymi, z którymi miasto Dąbrowa Górnicza zamierza podjąć współpracę.
8. Tworzenie projektów rocznych planów realizacji strategii miasta we współpracy z merytorycznymi wydziałami Urzędu oraz podległymi miastu jednostkami organizacyjnymi. Bieżące monitorowanie skuteczności realizacji celów oraz założeń planów i kierunków strategii.
9. Tworzenie bazy danych wejściowych służących do opracowania wieloletnich i rocznych planów rozwoju miasta. Współpraca i koordynacja w tym zakresie działań komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego i jednostek organizacyjnych miasta.
10. Opracowywanie analiz wykonalności planowanych przedsięwzięć realizowanych przez  miasto o charakterze strategicznym i rozwojowym.
11. Opracowywanie projektów strategii rozwoju miasta w oparciu o analizę słabych i  mocnych stron oraz szans i zagrożeń.
12. Okresowa aktualizacja strategii uwzględniająca zmieniające się zewnętrzne warunki otoczenia oraz potrzeby miasta.
13. Tworzenie i prowadzenie bazy danych z zakresu zrealizowanych oraz pozostałych do  realizacji zadań składających się na przedsięwzięcia strategiczne.
14. Współudział w opracowywaniu planów budżetowych miasta.
15. Realizacja działań, sporządzanie lub pozyskiwanie informacji i dokumentów niezbędnych do opracowania dla potrzeb Rady Miejskiej i Prezydenta Miasta analiz, prognoz, opinii i ocen nt. sytuacji gospodarczo-ekonomicznej miasta przy współpracy z  odpowiednimi wydziałami, referatami i innymi komórkami Urzędu Miejskiego, a także  jednostkami  organizacyjnymi miasta.
16. Realizacja działań, sporządzanie lub pozyskiwanie informacji i dokumentów niezbędnych do opracowania założeń dla zarządzania strategicznego Gminą.
17. Monitoring i analiza przemian, zjawisk i procesów zachodzących w dziedzinach społecznego i gospodarczego rozwoju miasta, prowadzenie banku danych statystycznych wspomagających kreowanie strategii rozwoju miasta.
18. Monitoring nad pracami związanymi z dalszym rozwojem gospodarczym oraz właściwą polityką względem małych i średnich przedsiębiorstw. Współpraca krajowa i zagraniczna, inicjowanie wspólnych przedsięwzięć promocyjnych oraz wspólnych ofert inwestycyjnych.
19. Rozpowszechnianie założeń strategii miasta wśród mieszkańców i pracowników Urzędu.
20. Opiniowanie projektów podstawowych gminnych aktów prawnych (np. budżetu, planów zagospodarowania przestrzennego czy wieloletnich planów inwestycyjnych w zakresie zgodności z przyjętą strategią miasta).
21. Wyznaczanie kierunków współpracy zagranicznej, regionalnej oraz promocji inwestycyjnej miasta.
22. Przyjmowanie, rozpatrywanie oraz prowadzenie rejestrów ofert inwestycyjnych wpływających do gminy.
23. Inicjowanie, prowadzenie i koordynacja działań mających na celu pozyskanie inwestorów w mieście.
 24. Organizacja i uczestnictwo w imprezach o charakterze promocyjnym- wystawy, targi, misje gospodarcze/ krajowe i zagraniczne/ w zakresie promocji gospodarczej.
25. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie wspólnych działań promocyjnych dotyczących regionu.
26. Inicjowanie współpracy w zakresie promocji gospodarczej gminy poza jej granicami a w szczególności w kontaktach z podmiotami zagranicznymi:
- rozsyłanie materiałów informacyjno-promocyjnych do polskich i zagranicznych placówek dyplomatycznych, instytucji i podmiotów zagranicznych,
27. Współpraca z podmiotami gospodarczymi miasta oraz biurami promocyjnymi w kraju i  zagranicą.
28. Działalność publikacyjna związana z promocją gospodarczą gminy.
29. Redagowanie oferty gospodarczej miasta.
30. Zbieranie i przygotowanie informacji dla potrzeb wydawniczych i publicystycznych
miasta (katalogi, foldery, informatory, biuletyny itp.).
31. Współpraca z agencjami wydawniczymi oraz wykonywanie opracowań własnych.
32. Bieżąca współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w kraju i zagranicą w tym z miastami i organizacjami partnerskimi.
33. Bieżąca współpraca z komisjami Rady Miejskiej.
34. Kompletowanie od innych komórek Urzędu Miejskiego informacji dotyczących udzielonej pomocy publicznej i sporządzanie sprawozdań z zakresu stosowania ustawy
o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
35. Coroczne opracowywanie koncepcji działań promocyjnych miasta- na podstawie planów własnych oraz przekazanych przez inne wydziały/komórki równorzędne Urzędu Miejskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów określonych w Strategii zrównoważonego rozwoju Dąbrowy Górniczej.
36. Weryfikacja planów, koordynacja działań promocyjnych i monitorowanie ich realizacji przez wydziały Urzędu Miejskiego, miejskie jednostki organizacyjne i inne podmioty, którym powierzono realizację zadań promocyjnych.
37. Działalność marketingowa, a w szczególności:
- współdziałanie w sferze opracowywania koncepcji materiałów promocyjnych i informacyjnych miasta, nadzór nad zlecaniem ich wykonania lub zakupem oraz dystrybucją materiałów promocyjnych i informacyjnych,
- opracowywanie i prezentacje ofert służących promocji miasta w kraju i za granicą,
- zlecanie przeprowadzania kampanii promocyjnych miasta,
- zamieszczanie informacji o ofercie miasta w wybranych wydawnictwach,
- koordynacja organizacji imprez miejskich o charakterze gospodarczym, kulturalnym, sportowym i turystycznym, służących upowszechnianiu wiedzy  o możliwościach i warunkach inwestowania, rozwoju kultury, rekreacji i turystyki w Dąbrowie Górniczej,
- koordynowanie wszelkich przedsięwzięć na rzecz promocji gospodarczej, kulturalnej  i rekreacyjno-turystycznej Dąbrowy Górniczej w kraju i za granicą (targi, misje, prezentacje itp.),
- monitoring przedsięwzięć promocyjnych realizowanych przez inne miejskie jednostki organizacyjne i instytucje,
- uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących miasto proponowanych przez niezależnych organizatorów,
- współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, stowarzyszeniami i organizacjami branżowymi, a także instytucjami społecznymi, kulturalnymi i naukowymi w celu podejmowania wspólnych przedsięwzięć promocyjnych miasta,
- prowadzenie i analiza badań niezbędnych do oceny skuteczności promocji miasta i kreowania jego wizerunku.
38. Opracowanie i wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej urzędu oraz nadzór nad jego przestrzeganiem przez wydziały Urzędu Miejskiego.
39. Administrowanie budżetem promocji miasta.
40. Monitoring nad pozyskiwaniem środków zewnętrznych (sponsorskich, pomocowych, celowych) na realizację wybranych przedsięwzięć promocyjnych.
41. Budowanie sieci partnerów promocji miasta w ramach współpracy z organami samorządu terytorialnego i administracji rządowej, instytucjami kulturalnymi i naukowymi, innymi podmiotami publicznymi i prywatnymi, jak również przedstawicielami strategicznych branż rozwojowych miasta i środowiskami opiniotwórczymi.
42.Prowadzenie całokształtu spraw związanych ze związkami i porozumieniami międzygminymi.
43.Zapewnienie obsługi informacyjnej Prezydenta Miasta, jego Zastępców, seminariów i konferencji organizowanych w Urzędzie Miejskim.
44. Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej miasta.
5.Adiustacja informacji dla potrzeb wydawniczych i publicystycznych gminy -foldery, katalogi, informatory, biuletyny itp.
46.Współdziałanie z naczelnikami wydziałów w celu sprawnego i rzetelnego przekazywania informacji mediom.
47. Zbieranie i archiwizacja informacji dotyczących miasta, wykonywanie i archiwizacja materiału fotograficznego z ważniejszych wydarzeń i imprez na terenie miasta.
48. Redagowanie czasopisma "Przegląd Dąbrowski" oraz koordynacja jego wydawania.
49. Promocja miasta w innych tytułach prasowych m.in. poprzez przygotowywanie treści i materiałów dotyczących promocji miasta lub nadzór merytoryczny nad stronami promocyjno-reklamowymi zlecanymi przez Urząd Miejski lub inne instytucje miejskie.
50. Kompletowanie wycinków prasowych dotyczących Urzędu Miejskiego i miejskich jednostek organizacyjnych -serwis prasowy dla zainteresowanych wydziałów, Prezydenta Miasta oraz jego Zastępców.
51. Udział w cyklicznych spotkaniach przedstawicieli prasy samorządowej przy Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.
52. Uczestniczenie w regionalnych spotkaniach przedstawicieli władz  samorządowych i lokalnej prasy oraz rzeczników prasowych Urzędów.
53. Utrzymywanie stałych kontaktów z regionalnymi i krajowymi mediami.
54. Informowanie lokalnych mediów o najważniejszych wydarzeniach w  gminie.
55. Inne zadania z zakresu obsługi medialnej polecone przez Prezydenta Miasta i jego Zastępców.
Referat Kultury p.o. Kierownik Jolanta Batugowska tel. (032) 295 69 52
Zadania Referatu Kultury w zakresie planowania i koordynacji przedsięwzięć kulturalnych:

1. Planowanie, inicjowanie i koordynowanie w gminie działań w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony kultury.
2. Współdziałanie z podmiotami gospodarczymi i instytucjami w zakresie kształcenia różnorodnych form mecenatu nad kulturą.
3. Opracowywanie przy współudziale instytucji kultury i środowisk kulturalnych miejskich kalendarzy imprez kulturalnych.
4. Rozpatrywanie wniosków stowarzyszeń kultury w zakresie pomocy finansowej i zlecaniu do realizacji zadań własnych gminy.
5. Prowadzenie rejestru miejskich instytucji kultury.
6. Współdziałanie z gminami regionu i kraju w celu promocji kultury miasta oraz rozwoju kultury poprzez współpracę i wymianę doświadczeń.
7. Inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu pozyskiwanie środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej na cele kultury we współpracy z Wydziałem Inwestycji i Projektów Unijnych.
8. Współdziałanie z partnerami zagranicznymi w celu tworzenia warunków międzynarodowej promocji kultury miasta i wymiany kulturalnej.
9. Inspirowanie i koordynacja działań służących rozwojowi miejskich instytucji kultury, szkół artystycznych i imprez jednostek organizacyjnych realizujących funkcje i cele kultury.
10. Wspieranie i promowanie kulturalnych inicjatyw mieszkańców, organizacji pozarządowych i innych animatorów kultury.
11. Inicjowanie i współudział  w publikacjach kulturalnych, dotyczących Dąbrowy Górniczej.
12. Przygotowanie i opiniowanie wniosków w sprawie nagród za wybitne osiągnięcia w sferze kultury.
13. Nadzór merytoryczny na  działalnością miejskich instytucji kultury:
- Pałacem Kultury Zagłębia,
- Domem Kultury w Dąbrowie Górniczej - Ząbkowicach,
- Miejską Biblioteka Publiczna im. H. Kołłątaja.

w zakresie ochrony dóbr kultury i publikacji:

1. Planowanie, inicjowanie i koordynacja działań w zakresie ochrony dóbr kultury.
2. Prowadzenie rejestru dóbr kultury; zabytków ruchomych, nieruchomych i archeologicznych we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury.
3. Inicjowanie i organizowanie przedsięwzięć i projektów ukierunkowanych na pozyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej na ochronę i rewitalizację dóbr kultury.
4. Nadzór redakcyjny nad Raptularzem Kulturalnym redagowanym przez zespół Miejskiej Biblioteki Publicznej.
5. Działalność publikacyjna związana z historią gminy i działalnością kulturalną.
6. Zbieranie i przygotowywanie informacji dla potrzeb wydawniczych i publicystycznych miasta (katalogi, foldery, informatory, biuletyny itp.) w zakresie kultury.
7. Weryfikacja informacji dla potrzeb wydawniczych i publicystycznych gminy (katalogi, foldery, informatory, biuletyny itp.)w zakresie kultury.
8. Zbieranie i archiwizacja informacji dotyczących miasta.
9. Wykonywanie i archiwizacja materiału fotograficznego z ważniejszych imprez kulturalnych w mieście.
10. Planowanie i koordynowanie działań w zakresie badań historii miasta i jego dzielnic.
11. Planowanie i koordynowanie badań archeologicznych.
12. Nadzór merytoryczny nad działalnością:
- Muzeum Miejskiego "Sztygarka".
Referat Sportu Z-ca Naczelnika, Kierownik Zbigniew Kałuża tel. (032) 295 68 59
Zadania Referatu Sportu w zakresie  planowania i koordynacji przedsięwzięć sportowych, rekreacyjnych i turystycznych:

1. Propagowanie, planowanie oraz koordynowanie rozwoju wszystkich form kultury fizycznej, sportu kwalifikowanego, masowego jak również współdziałanie w rozwoju wychowania fizycznego dzieci i młodzieży  w szkołach.
2. Koordynowanie działalności lokalnych instytucji i stowarzyszeń kultury fizycznej w zakresie dalszego rozwoju wychowania fizycznego i sportu oraz rekreacji na terenie Gminy.
3. Koordynowanie, inicjowanie i pomoc w organizowaniu masowych imprez sportowych oraz rozwijanie różnorodnych form rekreacji, organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji  ruchowej dla mieszkańców Gminy.
4. Opracowywanie kalendarza imprez: sportowych, turystycznych oraz rekreacyjnych.
5. Sprawdzanie stanu zabezpieczenia ogólnodostępnych imprez sportowo- rekreacyjnych.
6. Współdziałanie z WOPR w zakresie bezpieczeństwa osób korzystających z akwenów wodnych.
7. Współdziałanie z właściwymi organami kontroli i Powiatową Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną w zakresie prawidłowej działalności sportowo- rekreacyjnej na terenie Gminy.
8. Przygotowywanie opinii i wniosków w sprawie nagród za wybitne osiągnięcia sportowe.
9. Nadzorowanie oraz koordynowanie rozwoju turystyki na terenie Gminy.
10. Współdziałanie z organami i stowarzyszeniami w zakresie wychowania fizycznego i zdrowotnego, rehabilitacji, turystyki i wypoczynku.
11. Koordynowanie przedsięwzięć oraz współdziałanie w tworzeniu warunków do rozwoju współpracy regionalnej oraz z zagranicą w zakresie kultury fizycznej, sportu, turystyki i wypoczynku.
12. Współorganizacja wraz z uczestnictwem w lokalnych, krajowych i zagranicznych imprezach promocyjnych (targi turystyczne, pokazy, konkursy,itp.).
13. Inicjowanie i organizowanie działalności w zakresie promocji, informacji oraz rozwoju turystyki.
14. Koordynowanie i pomoc w organizowaniu różnorodnych form turystyki i wypoczynku oraz działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej.
15. Inicjowanie i opracowywanie projektów w zakresie pozyskiwania środków finansowych z Unii Europejskiej na cele sportowo- rekreacyjne i turystyczne w tym na rozwój bazy.

w zakresie rozwoju i wykorzystywania bazy sportowo- rekreacyjnej i turystyki:

1. Uzgadnianie planów budownictwa, modernizacji, remontów, konserwacji oraz rozmieszczania obiektów i urządzeń sportowo- rekreacyjnych na terenie Gminy.
2. Konsultowanie planów w zakresie infrastruktury budownictwa bazy sportowo- rekreacyjnej dla sportu masowego i wypoczynkowego.
3. Współdziałanie z właściwymi organami i organizacjami w zakresie prawidłowej eksploatacji istniejących i funkcjonujących urządzeń i obiektów sportowych, między innymi: baseny, boiska, korty tenisowe.
4.  Prowadzenie ewidencji obiektów sportowo- turystycznych, ich stanu technicznego, analiza eksploatacji i wykorzystania posiadanej bazy, sporządzanie okresowych sprawozdań i informacji.
5.  Współudział w przestrzennym zagospodarowaniu Gminy w dziedzinie rekreacji ruchowej, sportu, turystyki i wypoczynku.
6.  Opracowywanie projektów planów inwestycyjno- remontowych oraz wnioskowanie w sprawach inwestycji i remontów urządzeń sportowych, turystyki i rekreacji a także działania związane z pozyskiwaniem na te cele  środków z Unii Europejskiej we współpracy z Wydziałem Inwestycji i Projektów Unijnych.
7.  Współdziałanie z właściwymi organami i organizacjami w zakresie zagospodarowania turystycznego terenów rekreacyjno- wypoczynkowych oraz prawidłowej eksploatacji istniejących urządzeń turystycznych

w zakresie finansowania i kontroli:

1.Opracowanie sprawozdań finansowych, planowanie i realizacja budżetu wg poszczególnych działów i rozdziałów.
2. Sporządzanie sprawozdań opisowych z realizacji budżetu.
3. Prowadzenie rejestru umów i rachunków.
4. Uzgadnianie z Wydziałem Księgowo-Budżetowym planu wydatków i dochodów całego wydziału.
5. Sporządzanie sprawozdań dla GUS-u.
6. Nadzór nad prawidłowością wydatkowania środków finansowych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
7. Sporządzanie sprawozdań w zakresie zamówień publicznych.
8. Nadzór nad gospodarką finansową organizacji pozarządowych w zakresie umów na dofinansowanie przez gminę zadań realizowanych przez te organizacje, w tym kontrola prawidłowości wydatkowania i rozliczania dotacji.
9. Sporządzanie sprawozdań opisowych z realizacji dotacji z zakresu zleconych zadań własnych gminy.
10. Sporządzanie harmonogramów wydatków oraz kontrola ich realizacji.
11. Rozpatrywanie wniosków stowarzyszeń kultury fizycznej i jednostek kultury fizycznej, w zakresie potrzeb finansowych związanych  z realizacją zadań z zakresu sportu i rekreacji.
12. Koordynowanie działań związanych z przyznawaniem dotacji z budżetu gminy dla organizacji pozarządowych
13. Nadzór merytoryczny nad działalnością jednostki organizacyjnej- Centrum Sportu i Rekreacji.
Szczegóły publikacji
Szczegóły publikacji
Data ost. zmiany 2007-10-10 16:28:29
Data utworzenia 2003-07-15
Data udostępnienia 2003-07-16 11:22:47
Osoba odpowiedzialna Marcin Bazylak
Udostępnił Magdalena Chojnacka